بهروز رضوی
بهروز رضوی شنیدنی های تاریخ را روایت می کند
می 24, 2015
بهروز رضوی
بهروز رضوی در گفتگو با مهر: اولین دستمزدم از رادیو ۸۵ تومان بود/ عاشق گویندگی رادیو هستم
ژوئن 15, 2015
Show all

حکایتی از گلستان سعدی به گویندگی بهروز رضوی نمایش رادیویی شد

گلستان سعدی

گلستان سعدی

بابک صفی خانی ، نویسنده و تهیه کننده ی این نمایش رادیویی ضمن اعلام این خبر گفت: آنچه که در گلستان آمده بسیار مختصر است ولی به واسطه ی تغییراتی که در آن داده ام به اصطلاح آن را دراماتیزه کرده ام.

وی درباره ی داستان آینه و گنبد گفت: داستان این نمایش رادیویی درباره ی گروهی دزد گردنه گیر است که عرصه را چنان بر مردم تنگ کردند که پادشاه ، وزیر خود را مأمور کرد تا به غائله ی آنان پایان دهد اما وزیر و داروغه هر چه تلاش می کردند ، نمی توانستند مخفیگاه آنها را پیدا کنند و در این بین ماجراهایی اتفاق می افتد که شنیدنی است.

صفی خانی تأکید کرد: این داستان پتانسیل خوبی داشت ، به عبارتی در دل قصه زمینه برای ساختن یک نمایش خوب رادیویی مهیا بود و نیازی نبود که در آن تغییرات خاصی داده شود ، فقط چیزهایی به آن اضافه کرده ام که قابلیت اجرای نمایش رادیویی را داشته باشد.

این نویسنده در پایان گفت: از آنجا که حکایت های گلستان ، جنبه های آموزنده ی بسیاری دارد می تواند دستاویزی برای یک نمایش رادیویی خوب و جذاب شود .

بر اساس این خبر؛ نمایش رادیویی آینه و گنبد به کارگردانی حمید منوچهری و با هنرمندی : مهرداد عشقیان، احمد گنجی، محمد آقا محمدی، امیر منوچهری، فریدون محرابی، محمد یگانه ، فریبا متخصص، مریم جلینی، احمد شمس آصف، سعید سلطانی، بهادر ابراهیمی و تعداد دیگری از بازیگران اداره کل هنرهای نمایشی رادیو تهیه و تولید شده است.

این نمایش به گویندگی بهروز رضوی، صدابرداری: رضا طاهری و افکتور: محمدرضا قبادی فر از بیستم خرداد ماه ساعت ۱۷:۰۰ به روی آنتن رادیو نمایش می رود.